Dilemma

Jag skulle inte plugga till hösten, jag skulle resa och driva omkring i ett år till... Antagningsbeskedet kom idag, jag hoppades inerligt på att inte komma in. Då skulle jag ha sluppit att välja, jag hatar val, jag tycker inte alls om att ha dilemman. Jag är antagen. I Malmö, reservplats i Göteborg. Vill ju plugga, men inte nu. Tre år fast i samma stad, början till att bli vuxen och stabiliserad på riktigt.. Samtidigt att tacka nej nu, för att få beskedet ej antagen nästa år, skulle ju vara ett riktigt slag i magen... Nu får min pojkvän minsann pallra sig hem från Svea, känner att det här inte är ett beslut som jag kan ta själv, fast jag vet att det är mitt beslut att fatta. Jag är förvirrad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0